Lasten Bedragen x € 1.000
Omschrijving | Stand 1e rapportage | Reeds besloten | Wijziging 2e rapportage | Stand 2e rapportage | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
S1.1 | Ieder kind heeft de mogelijkheid zich te | 4.656 | N | 22 | V | 20 | V | 4.614 | N |
S1.2 | Waar nodig is ondersteuning en jeugdhulp | 8.289 | N | V | 5 | N | 8.294 | N | |
S1.3 | De gemeente biedt een trampoline zodat i | 8.318 | N | V | 0 | V | 8.318 | N | |
S1.4 | Inwoners die beperkt zijn om volledig be | 5.711 | N | V | 0 | V | 5.711 | N | |
S1.5 | Aan inwoners die een inkomen hebben dat | 1.796 | N | 125 | V | 11 | N | 1.682 | N |
ST1 | Taakstelling doelstelling SD1 | 923 | N | V | 0 | V | 923 | N | |
Totaal | 29.693 | N | 147 | V | 4 | V | 29.542 | N |
Omschrijving mutatie | Bedrag | V/N | |
---|---|---|---|
S1.1 | In het vastgestelde Integraal huisvestingsplan 2018 -2023 is de nieuwbouw opgenomen van een aantal scholen voor de komende jaren. Hierdoor is het onderhoud voor de bestaande locaties beperkt gebleven, waardoor de kosten lager uitvallen dan rekening mee was gehouden. | 20 | V |
S1.2 | In 2017 zijn minder trajecten Voorzorg ingezet dan vooraf beschikt. Bij afrekening van de subsidie 2018 zijn deze middelen teruggekomen naar de gemeente. De afrekening uit 2017 is het gevolg van twee beschikte maar niet ingezette trajecten VoorZorg, en er is over op de maatwerkproducten JGZ verdeeld over de cursussen en themabijeenkomsten, extra begeleidingscontacten en het opvoedspreekuur. Het enige product waar iets meer is besteed was het project Video Hometraining. | 47 | V |
S1.2 | Veilig thuis staat vanaf maart onder verscherpt toezicht bij de inspectie gezondheidszorg en jeugd. De aanvullende bijdrage komt uit de diverse maatregelen die zijn genomen om de wachtlijsten weg te werken en de bedrijfsvoering te verbeteren. Op last van de inspectie heeft veilig thuis een meerjarenplan opgesteld, dat samen met de bijgestelde begroting 2018 en een doorkijk naar de begroting 2019 aan gemeenten is verstuurd. | 52 | N |
S1.5 | Bij het vaststellen van de jaarrereking 2016 zijn extra gelden gereserveerd vanuit de algemene uitkering voor het verder integreren van vergunninghouders. Deze extra gelden zijn in de Algemene reserve gestort.Dit jaar zijn hiervoor de eerste kosten gemaakt en wordt voorgesteld om deze gelden voor een deel weer uit de algemene reserve vrij te laten vallen. | 90 | N |
S1.5 | Het budget voor het Noodfonds is in 2018 niet opgevraagd. Er wordt door de wijkteams wel gebruik gemaakt van het Noodfdonds, het voorziet dus wel in een behoefte. Door terugbetaling van leningen kan het Noodfonds tot nu toe zelf voorzien in de vraag. In 2019 stemmen we het functioneren van het Noodfonds af met de wijkteams en het bestuur en bepalen we de budgetvraag voor de komende jaren. | 20 | V |
S1.5 | Het ouderenpakket is 1 januari 2018 in werking getreden. Er werd tot nu toe weinig gebruik, van gemaakt. In het najaar is een extra informatiecampagne gepland om het onder de aandacht van ouderen te brengen. In het najaar 2019 evaualueren wij het gebruik en passen het budget zo nodig aan voor de begroting 2020. | 115 | V |
S1.5 | Op 31 mei 2018 is de Meicirculaire 2018 Gemeentefonds van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties ontvangen. In deze circulaire worden op basis van de accres gegevens middelen toebedeeld richting de gemeenten. De uitwerking voor Schagen is verwoord in de raadsmemo van 5 juni 2018. Voor de decentralisatie uitkering sociaal domein zijn op de gebieden van armoede beleid en vluchtelingen beleid extra bijdrage ontvangen. Voor de overige gelden worden de extra bijdrage toegevoegd aan de reserve sociaal domein. | 56 | N |
Totaal | 4 | V |
Baten Bedragen x € 1.000
Omschrijving | Stand 1e rapportage | Reeds besloten | Wijziging 2e rapportage | Stand 2e rapportage | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
S1.1 | Ieder kind heeft de mogelijkheid zich te | 1.646 | V | V | 0 | V | 1.646 | V | |
S1.2 | Waar nodig is ondersteuning en jeugdhulp | 0 | V | V | 0 | V | 0 | V | |
S1.3 | De gemeente biedt een trampoline zodat i | 8.594 | V | V | 197 | V | 8.791 | V | |
S1.4 | Inwoners die beperkt zijn om volledig be | 0 | V | V | 0 | V | 0 | V | |
S1.5 | Aan inwoners die een inkomen hebben dat | 189 | V | V | 2 | N | 186 | V | |
ST1 | Taakstelling doelstelling SD1 | 379 | V | V | 0 | V | 379 | V | |
Totaal | 10.808 | V | V | 195 | V | 11.003 | V |
Omschrijving mutatie | Bedrag | V/N | |
---|---|---|---|
S1.3 | Door verlaging van het macrobudget voor de Bbz vanuit het rijk komt de rijksvergoeding voor Schagen ook lager uit. | 50 | N |
S1.3 | Op 1 oktober 2018 is op de website van de rijksoverheid de definiteve verdeling van de bijstandsbudgetten voor 2018 gepubliceerd. Ten opzichte van de voorlopige beschikking levert dit een extra voordeel op van € 247.000,- | 247 | V |
S1.5 | Op 31 mei 2018 is de Meicirculaire 2018 Gemeentefonds van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties ontvangen. In deze circulaire worden op basis van de accres gegevens middelen toebedeeld richting de gemeenten. De uitwerking voor Schagen is verwoord in de raadsmemo van 5 juni 2018. Voor de decentralisatie uitkering sociaal domein zijn op de gebieden van armoede beleid en vluchtelingen beleid extra bijdrage ontvangen. Voor de overige gelden worden de extra bijdrage toegevoegd aan de reserve sociaal domein. | 2 | N |
Totaal | 195 | V |