Voortgang van onze planning 2e rapportage:

  • De persoonlijke internet omgeving is vormgegeven. Gegevens, producten en dossiers worden in toenemende mate ontsloten voor onze inwoners, na inloggen op onze website.
  • Werkzaamheden om identiteitsfraude te voorkomen en de adreskwaliteit te verbeteren vindt volgens planning plaats. Dit is gericht op blijvend vertrouwen in de gemeente.
  • Op dit moment stellen we een bereikbaarheidsplan voor telefonie op.
    Hierin nemen we afspraken op over bereikbaarheid, doorverbinden, voicemail gebruik, vindbaarheid van gegevens, terugbellen na een terugbelverzoek. Mede noodzakelijk vanwege de verschuiving naar mobiele telefonie. Dit met het doel om klanten snel en gemakkelijk te voorzien van antwoord op hun vragen.
  • Aan de verplichtingen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming geven we uitvoering. Rollen en taken zijn binnen de organisatie belegd. De invulling van de nieuwe FG functie (Functionaris Gegevensbescherming) zal nog nader worden uitgewerkt.
  • In oktober is het Research Data Center Schagen geopend. Een plek waar we samenwerken met het CBS en vraagstukken onderbouwd worden met onderzoeksresultaten en feiten. Ondanks hun enthousiasme maakt Den Helder een pas op de plaats. In 2019 doen zij samen met het CBS verder onderzoek op de lopende drie vraagstukken uit het sociaal domein. Waar gewenst trekken we samen op en staan we open voor intensievere samenwerking in de toekomst.