Voortgang van onze planning 2e rapportage:
Inmiddels is de pilot afgerond en is deze positief geëvalueerd. Burger - en overheidsparticipatie is in de lijn gebracht; het team Gebiedscoördinatie (GC) is ondergebracht bij de afdeling Dienstverlening. Uitgangspunt is gebiedscoördinatie in ieder dorp en elke wijk. Per januari 2019 zal het team bestaan uit drie GC's. Op dit moment wordt de wijkverdeling gemaakt. Wij streven in onze taak ‘de drie V’s’ na: verbinden, versnellen en verbeteren van het contact. Zodra het team in 2019 op sterkte is, kunnen we hier een vierde 'V' aan toe voegen; verdiepen.
We worden door inwoners benaderd voor ideeën om de buurt/het dorp te verbeteren. Of om in te springen wanneer men van het kastje naar de muur gestuurd wordt. Ook kan een GC helpen als een inwoner lang op antwoord wacht. Eigenlijk alles wat niet-standaard is. De GC’s zijn niet bedoeld als verlengstuk van de gemeentelijke buitendienst. Bij meldingen en klachten over de openbare ruimte, zoals losliggende stoeptegels en dergelijke, verwijzen wij de inwoners naar Meld en Herstel op de gemeentelijke website.
Extern
Vanuit de pilotperiode zijn contacten gelegd met de dorpsraden, inwoners en sleutelfiguren van Tuitjenhorn, Dirkshorn, Schagerbrug en Sint Maarten. Voor de andere dorpen en wijken zal hier in 2019 meer vorm aan gegeven worden. Verder zullen we vanuit de organisatie burgerinitiatieven stimuleren en inwoners hiertoe enthousiasmeren.
Intern
Binnen de organisatie zullen we ons richten op het centraal stellen van de klant en het integraal werken/ontschotten. Voor de inwoner zal het contact met de gemeente laagdrempelig zijn en zal de inwoner het gevoel moeten hebben dat hij/zij met één organisatie te maken heeft. Het team GC zal intern fungeren als spiegelfunctie naar de regiegroep en de collega's binnen de hele gemeente.